Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Moses har flyttat in!

Av Varemis - 30 december 2008 14:47

I gårkväll fick jag hem en cuyhane. Det ska bli spännande och se vad det kan bli efter honom. Tack för hjälpen med transporten carro! Känner mig sugen på att dra igång ordentligt med mitt cuyprijekt igen. Kommer förmodligen att införskaffa en hona till så småningom när jag hittar "den rätta". Totti dog i förrgår. Även om hon var pigg så var hon till åren så egentligen var det väl inget oväntat. Var hos henne vid ett-tiden på natten (vi är väldigt nattpigga i det här huset) och då lade jag märke till att hon såg trött ut i ögonen. Hon kom fram som vanligt och ville ha ngt gott, men inte med samma energi som hon brukar. jag kände på mig att något var på gång så mitt i natten var jag ute ute i frosten och plockade lite gräs till henne (som hon älskar), fick tina det i händerna. Hon åt med god aptit men det märktes att hon var trött. På morgonen var hon död. Jag miste ju Ami för ett par veckor sedan så nu är det inte många kvar från min gamla petlinje... Astrid har jag, men hon är till åren hon också, och både Arnold och Taggen är kastrerade så där blir inga ungar. Mitt sista hopp står till svärmors Nystat (Tottis dotter) som nu går med hane här. Snälla, hjälp mig att hålla alla tummar ni har på att det går vägen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards