Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

En liten överraskning i chinchillaburen...

Av Varemis - 17 mars 2009 21:30

Gick som vanligt ner till djuren i morse för att titta till dem och kollade naturligtvis också chinchillabebisarna då. Räknade dem lite snabbt, en, två tre, fyra..... fyra????? Hmm, knep ihop ögonen för att fokusera (man är ju inte så klarögd på morgonkvisten) och då hade alla sprungit in i ett hörn och låg i en enda bunke. Ah, tänkte jag. Jag såg fel helt enkelt, men fick ju så klart räkna dem en gång till för att kolla synen. Mycket riktigt- en liten gosse har fötts någon gång under morgontimmarna. Jag har inte den blekaste aning om vem som är mamma till honom. Har inte sett några tecken på dräktighet hos någon av dem. Han ligger hos de andra och alla honorna ligger hos ungarna så who knows...  Den lille gossen, döpt till Surprise, verkar må bra i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards