Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Sista ungen död...

Av Varemis - 21 april 2009 22:19

Det gick riktigt illa med Ikas kull. Jasper dog först vilket inte var så oväntat eftersom han var den svagaste, men dagen därpå låg Edward död i buren. Han var hur pigg som helst kvällen före så jag misstänker att Ika låg ihjäl honom. I går fick Emmet trumsjuka. Trots intensivbehandling gick det inte att rädda honom och veterinären avlivade honom i går kväll. Carlisle var då fortsatt pigg trots att jag inte fått honom att öka i vikt, men i morse dog även han. En vecka av intensivt stödmatande och behandling av både hona och ungar och inte en unge lyckades jag rädda...  Känns inte kul för att uttrycka det milt. Hur som helst så mår Ika bra och jag kommer att sätta henne med samma hane igen och ge henne en chans till. Ungarna var fantastiskt fina och vem vet, det kanske går vägen nästa gång...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards