Alla inlägg under april 2009

Av Varemis - 21 april 2009 22:19

Det gick riktigt illa med Ikas kull. Jasper dog först vilket inte var så oväntat eftersom han var den svagaste, men dagen därpå låg Edward död i buren. Han var hur pigg som helst kvällen före så jag misstänker att Ika låg ihjäl honom. I går fick Emmet trumsjuka. Trots intensivbehandling gick det inte att rädda honom och veterinären avlivade honom i går kväll. Carlisle var då fortsatt pigg trots att jag inte fått honom att öka i vikt, men i morse dog även han. En vecka av intensivt stödmatande och behandling av både hona och ungar och inte en unge lyckades jag rädda...  Känns inte kul för att uttrycka det milt. Hur som helst så mår Ika bra och jag kommer att sätta henne med samma hane igen och ge henne en chans till. Ungarna var fantastiskt fina och vem vet, det kanske går vägen nästa gång...

Av Varemis - 17 april 2009 23:57

Det går tyvärr inte så bra med Ikas små bebbar. Hon vill inte dia dem så nu håller vi på och nappar för fullt. Ungarna är pigga med tanke på omständigheterna men jag hoppas de börjar peta i sig lite fast föda snart så att de håller igång sig bättre. Min favorit är naturligtvis den skruttigaste av dem alla... Lille Jasper är söt som socker men tar sig inte det minsta i vikt. Carlisle är ganska rejäl, medan Edward och Emmet ligger någonstans mitt emellan. Håll tummarna för mina små... (Som ni kanske märker så var det inte två hanar och två honor som jag trodde först...)

Av Varemis - 14 april 2009 13:36

Nu har äntligen Ika blivit mamma! Fyra skinnys och en liten lakeland blev det. Tyvärr var lakelandgossen dödfödd men de andra fyra verkar må alldeles utmärkt. I skrivande stund är de fortfarande rykande färska så jag har inte inspekterat dem närmare ännu, men vid en snabb titt såg det ut att vara två små flickor och två pojkar.

Ovido - Quiz & Flashcards