Alla inlägg under september 2010

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med honom!


Ett par långhårsgossar har det också blivit, supersöta, men jag vet egentligen inte vad jag ska med dem till... Får väl gå här som dekoration bara. Är ju trevligt att ha några med päls också... Har några honor som går med hane så ännu fler bebbar kommer inom kort hoppas jag.


Tyvärr har jag mist några också, bla Krösamaja som blev dålig efter att hon fick sina ungar. Inte mycket att göra. En enda av hennes småttingar, en liten lakelandhona, klarade sig tack vare duktiga Gullet som helt enkelt adopterade henne.


I dag är det en riktigt varm och skön höstdag så jag samlade ihop hela gänget och släppte dem i flockburarna på gräset. Gissa om det blev populärt?! Man får passa på och släppa ut dem medan det går. Sen dröjer det ju hela långa vintern innan det kan komma ut igen.


Upptäckte idag att Vampyria fått en otäck böld under hakan. Hon verkar inte påverkad, men jag får väl ringa veterinären på måndag så att hon kan få den tömd och skriva ut lite bactrim. Blir lite bekymrad över hur den uppstått dock, inga synliga skador utvändigt. Jag hoppas att den inte har uppstått vid en tand. Brukar bli lite omständigare att bli av med eländet då...



Ovido - Quiz & Flashcards