Direktlänk till inlägg 18 november 2009

LÄÄÄNGE sedan jag skrev nu...

Av Varemis - 18 november 2009 22:29

Fick nästan en chock när jag såg hur länge sedan det var jag skrev... kan bara konstatera att jag har massor att göra just nu. Vi håller på att renovera för fullt, jag jobbar över jämt och ständigt och vi har passat min äldsta dotters hundar mitt i alltihopa. Ibland kan man hålla sig för skratt kan jag lova. Hundarna är helt underbara men att ha tre hundar varav två valpar mitt i flytspackling av golv och målning är inte att rekommendera. Vi har renoverat i båda hallarna, köket och ett sovrum på en gång. Är man klok eller???


Hur som helst har jag bestämt mig för att jag måste minska på antalet djur här hemma eftersom det är mycket hundar just nu. Vid årsskiftet får jag och maken vår egen valp och vi har dessutom äldste sonens hund här hemma och dotterns två då och då. Tiden hundarna tar måste tas någonstans ifrån vilket innebär att jag kommer att göra av med mina kaniner och chinchillor. Så är det någon som är intresserad så hör av er. Jag har fem dvärgkaninhonor av olika raser och två fungerande grupper (en med honor och en med hanar) med chinchillor som söker nya hem. Både kaninerna och chunchillorna är vana vid stora ytor så jag ser helst att de kommer till någon som kan erbjuda dem ordentligt med plats att röra sig på. 


På marvsinfronten är det lugnt just nu. Den senaset kullen dog för mig men jag har två honor med hane så nya små skinnysar väntas så småningom. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards