Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Tillskott och bortfall...

Av Varemis - 14 mars 2009 15:58

Både Arnold och svärmors Nystat var döda i morse. Inga tecken på några infektioner, men Arnold har varit lite trött coh vinglig ett par daga så jag väntade mig nästan detta. Tror att det var åldern på honom. När det gäller Nystat vet i tusan, lite trött och vinglig hon också men ändå inte rikigt på samma sätt som Arnold och hon har ätit bra hela tiden. Skulle kunna vara c-vitaminbrist men jag är tveksam eftersom jag ger dräktiga honom rejält med c-vitaminrika grönsaker. Tråkigt, tråkigt. Samma (090312) upptäckte jag att vi fått tillökning i chinchillaburen. TRE stycken! har aldrig fått mer än två chillaungar! Två tjejer och en kille vad jag kan se. Alla kommer att säljas så småningom så bara hör av er om ni är intresserade. Har även en tre månader gammal hanunge till salu.


I övrigt väntas lite ungar framöver. Berta, Ika och Orpa är tydligt dräktiga så jag ser med spänning fram emot resultatet.

 
 
Imargos

Imargos

16 mars 2009 19:38

Vila i frid Arnold! han var ju dock rätt gammal :( Synd på Nystat med.

http://imargos.bloggagratis.se

 
Pling

Pling

26 mars 2009 12:46

Hej!
Är intresserad av en hona, lakeland el skinny ur kullen från Ika Iskristall. Det är ju jag som fött upp Ika. Har försökt nå dig via gästbok o Helena oxå. Maila mig gärna på famandren@telia.com. Ha det gott! Pling

http://www.villaangstorp.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards