Alla inlägg under mars 2008

Av Varemis - 21 mars 2008 19:25

Efte mycket funderande hit och dit har jag bestämt mig för att sätta ihop Nasse med min cuyhona Bonanza. Syftet är inte att få fram "skinnycuy" utan jag vill helt enkelt försöka få lite bättre storlek på mina skinnys. Håll tummarna för att det blir en fin lekelandhona av detta som jag kan använda i avel längre fram.


Zazza mår inte så bra just nu. Någon i flocken har gett henne ordentligt med stryk för ett par dagar sen och jag hittade henne livrädd, sönderriven och kall i buren. Hon var nog chockad stackaren. Har tvättat, smort in henne och satt henne i egen bur nu med värmelampa och hon har fått snälla Taggen som sällskap. Hon såg betydligt piggare ut i dag så det ska säkert bli bra.


Anna ska lämnas för parning i morgon så förhoppningsvis kommer det lite fina lunkabebbar till sommaren. Har inga kullar på gång just nu och det är så tråååkigt!

Av Varemis - 5 mars 2008 17:52

Galatheas lille hanunge Filimon har flyttat till Lena, en gammal bekant till min som vill börja med marsvin igen efter många års uppehåll. Vi träffades för 20-25 år sedan då vi båda höll på med kaniner. Roligt att återuppta bekantskapen igen och lycka till Lena! En annan bekant Anki har i samma veva beslutat sig för att dra ner på sina marsvin lite grand och det slumpade sig så lyckligt att en liten lunkahane och en lakelandhona också fick ett nytt hem hos Lena.


Annars är det lugnt här på marsvinsfronten. Syrrans lilla Filippa Fizz har flyttat hem till mig (Tack för det syrran) Hon är så söt att man skulle kunna äta upp henne! (Marsvinet alltså...) Just nu väntar jag på att Desiree ska bli stor nog att sätta med hane så det kan bli lite bebisar i huset igen. Min lunka Arvid går med min bror Pauls marsvinshona. Hon är inte renrasig, men det finns definitivt lunka i henne så det ska bli spännande att se vad vi får fram där. Jag hoppas på att uppdatera mina bilder på hemsidan snart, får väl se när jag får tummarna loss...



Ovido - Quiz & Flashcards