Alla inlägg under januari 2009

Av Varemis - 18 januari 2009 18:28

Har nu äntligen fått mitt uppfödarnamn godkänt! Känns fantastiskt roligt! Tack syrran för att du har pushat mig och hjälpt till att organisera det hela (jag får ju aldrig tummarna loss...)


Har fått en grisrosa kastrerad skinnyhane som inneboende här, Gert heter han. Ingen vacker syn men en härlig personlighet. Han kom inte riktigt överens med min väninna Ankis övriga marsvin så för att han ska slippa gå själv gör vi ett försök med honom i min storflock. Än så länge går allt finfint och han verkar trivas.


Har fyra honor med hane just nu och leverans av ett par cuyhonor väntas inom kort så det känns som att det äntligen börjar hända saker här. Ser fram emot en produktiv och spännande vår!



Av Varemis - 9 januari 2009 22:02

Kom ut i djurhuset i dag och hittade en misstänkt hög med svart päls i en hörna. I högen visade det sig ligga fem små kaninbarn! Donna har fått bebbar utan att jag hade en aning om att ngt var på gång. Vi får väl se om de klarar sig, det är ju inte så varmt men det kändes varmt och gott i boet i alla fall. Har inte kollat närmare på dem eftersom jag inte vill störa för mycket. Ville bara försäkra mig om att det inte låg någon död unge i boet.


Syrrans skinnyhane Musse har flyttat hit här tillfälligt för att uppvakta mina lakelandhonor Ika och Orpa, (ska sätta ihop dem i helgen) så förhoppningsvis blir det lite skinny och lakeland framöver.

Ovido - Quiz & Flashcards