Alla inlägg under september 2008

Av Varemis - 17 september 2008 21:23

Jag fattar absolut ingenting! Kom ut till djuren efter jobbet idag och hittar min vackra cuyhona Bonanza liggande död på rygg mitt i buren, fortfarande varm och mjuk. Verkar som hon dött precis... Inga synliga tecken på skador och sjuk har hon absolut inte varit! Misstänker att hon fått en hjärtinfarkt eller något, kanske när jag tog i dörren eller att hon blivit jagad av någon av de andra och sprungit in i vägggen eller liknande. Jag som hade så stora förväntningar på hennes framtida avkommor...

Av Varemis - 7 september 2008 18:14

I dag är det en helt underbar marsvinsdag. Hela gänget har kunnat vara ute på gräsmattan i solskenet och gotta sig ordentligt och när jag tar in dem i kväll är tanken att de ska få ett bad och lite "manikyr" hela gänget. Just idag verkar alla må prima efter en tid av lite otur bland grisarna. Freja är fortfarande lite svullen i sitt framben men det verkar som hon är på bättringsvägen. Jag har dock separerat henne från ungarna då hon verkade väldigt irriterad på dem och tydligt visade att hon inte ville ha med dem att göra. Hon behöver nog en tid för sig själv för att komma upp i hull igen och få en chans att repa sig ordentligt. Ungarna växer bra ändå och "fosterpappa" Taggen tar hand om dem föredömligt som alltid. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan denna lilla klippa till marsvin. Han ställer upp i alla väder och är helt underbar med allt från ilskna hanar till nyfödda ungar. En sån liten gris får jag nog aldrig mer, jag hoppas att han blir minst 20 år gammal...


Annars är här lugnt för tillfället. Alla ungar födda i sommar växer och utvecklas finfint, en del är bokade och redo att flytta hemifrån. Än så länge har jag förmånen att kunna njuta av deras sällskap och jag kan sitta och titta på de små fröna i timmar. Längtar redan efter nya kullar, men inser att jag måste sälja av lite av de ungar jag har för tillfället. Kan ju inte fylla hela huset med marsvin...


Syrran (Imargos) var här i dag och fotade Frejas kull samt några av de andra till salu-djuren. Uppdatering av hemsidan inom kort. Tusen tack Helena för att du ställer upp och hjälper mig med hemsidan. Jag är i princip datoranalfabet och mina kunskaper sträcker sig nätt och jämt till att kunna skriva ett och annat inlägg i bloggen (som Helena förresten ordnade och tvingade mig att börja använda...) vet inte hur jag skulle klara mig utan dig. 



Ovido - Quiz & Flashcards