Alla inlägg under oktober 2008

Av Varemis - 25 oktober 2008 18:08

I dag flyttade den sista av ungarna efter Freja, lilla Jippie. En supermysig liten gosse som jag nästan ville behålla... det blir ju så när de stannar lite längre, man fäster sig. Min dotter har legat i soffan med Jippie under filten och jag tror han var dubbelt så lång som han brukar när han låg helt utplattad och bara njöt. Lycka till Carro med den lille gossen! Funderar på att ställa lite djur i Hässleholm, eller rättare sagt skicka några djur med syrran som snällt har erbjudit sig att ta hand om dem. Det lutar åt att Filifjonkan, Harald, Desiree och Nasse får följa med, kanske Ilva också. Vi får väl se vad syrran mäktar med. Hon brukar ju ha en hel del av sina egna att greja med också...

Av Varemis - 16 oktober 2008 19:37

Har egentligen inte hänt så mkt här. Alla mina "hårbollar" trivs kanon i mitt lilla "ministall" i uthuset. De springer ut och in som de vill och det märks att de gillar att kunna röra sig fritt. Nu till vintern tänker jag strö på all golvytan, inte bara i boxarna, så kan de röra sig i hela huset utan att bli kalla om fötterna. Kaninerna som egentligen bor där ute såg lite förvånade ut när det plötsligt flyttade in en massa smått i deras hus, men de ser ut att ta det hela med ro.


Skulle egentligen behöva göra en rejäl uppdatering av hemsidan. Jag får väll flörta med syrran som är den som håller i det tekniska... Hur som helst har jag bara Jippie och Ilva kvar som jag planerar att sälja så det känns som att det börjar bli dags för lite nya ungar. Funderar på att sätta ihop Imargos Filippa Fizz med hane inom kort.


Hade egenligen hoppats på lite cuma lakeland efter Bonanza och Nasse vid detta laget men det blir ju inte alltid som man planerar...

Ovido - Quiz & Flashcards