Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Taggen

Av Varemis - 13 september 2009 21:27

För några dagar sedan dog min skinnyhane Harald plötsligt. På kvällen kändes han kall men var förhållandevis pigg och åt ok. Jag tog in honom för att hjälpa honom hålla vämen men morgonen efter var han död, har ingen aning om vad som fattades honom. Ett stort frågetecken. I går dog dessutom min gamla trotjänare Taggen. Inget konstigt med det med tanke på att han föddes våren -03 och alltså var drygt 6,5 år men lika tråkigt för det. Taggen var en sån klippa med alla små marsvinsungar som  av olika anledningar inte kunde vara hos sina mamma, hanungar som separerats från honan, föräldralösa ungar som flaskmatats mm. Han var alltd lika snäll mot både små och stora och även de ilsknaste hanar fungerade med Taggen. Om inget annat funkade kunde man alltid sätt in taggen. Så himla trågigt att mista honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards