Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Dags att ta mig i kragen...

Av Varemis - 15 augusti 2009 12:05

Jag har varit hooplöst dålig på att skriva på sistone men det innebär inte att det legat nere på marsvinsfronten, tvärt om. Jag har bara inte fått tummarna loss... Hur som helst har jag tre finfina kullar med skinnyungar som i princip är leveransklara. Syrran ska hjälpa mig fota och lägga in bilder på hemsidan nästa vecka. Ika som miste sin förra kull har tagit perfekt hand om sina ungar denna gång och Filippa har fått en kull med samma hane. Min Filifjonkan fick fem fina "vampyrungar" med syrrans Fabian som gick hädan efter att ha varit här i nio dagar. Stor sorg över honom, men positivt i det hela att han lyckades göra Filifjonkan dräktig innan han dog. Fyra hanar och en hona fick hon och jag måste säga att jag har ALDRIG haft ett marsvin med sådana röstresurser som denna lilla hona. Herregud vad hon låter! Man behöver inget inbrottslarm med henne i huset kan jag tala om!


Filippa var lite övernitisk då hon tvättade sina nyfödda ungar så hennes hanunge fick sitt öra "bortstädat". Såg läskigt ut men det läkte fint och han fick inte den minst infektion. Söt som socker är han, men någon utställningsgris lär han ju aldrig bli... Inte fel att ha honom i avel dock eftersom han har fina drag. Vi får väl se vad det blir av honom.


Min gamla pethona Astrid har dött så nu har jag bara Taggen kvar från min gamla petlinje, tråkigt, men inget att göra åt det. Taggen är ju kastrerad (fy vad jag ångrar mig).


Har även en kull kaninungar och en drös nya chinchillor så det lever i varenda hörna just nu. Som sagt bilder kommer på hemsidan inom kort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards