Alla inlägg under november 2008

Av Varemis - 22 november 2008 21:47

Var på utställning i Hässleholm i helgen och ställde Java och Ankis Joxa i grupp. Ställde även Desiree och Filifjonkan så nu har jag vad jag behöver i uställning för att regga uppfödning! Med mig från utställningen fick jag en bedårande söt liten magpieflicka. Helt underbar!

Av Varemis - 13 november 2008 13:21

Har tagit ledigt från jobbet idag eftersom jag fyller år, 40 st för att vara exakt... Hur som helst har jag ägnat dagen åt lite förberedelser och framför allt haft tid att pyssla med djuren. Det blir inte mkt mer än mata och kolla till dem i veckorna när jag jobbar annars. Marsvinen i uthuset har det hur kul som helst och verkar trivas kanon. De har gott om plats och de gör små gångar lite överallt där de kan. Roligt att se faktiskt. jag ställde en pappasäck med hö därute och den har de tagit håll på och gjort gångar i höu. Spånbalen som stod där har de gröpt ur totalt. Kreativa små kreatur! popkorn, Mimmis kanin har blivit lite snorig så honom har jag satt i karantän och ger honom bactrim. Håll tummarna för att han blir frosk och inte smittat de andra.


Jag tänkte försöka dra igång med cuyen igen. Har ju Berta (Bonanzas moster) och letar en stor bra hane till henne. Vi får väl se om det blir ngt napp. Har en dräktig hona som ser lite hängig ut. Trattar i henne kalk och c-vitamin för fullt så jag hoppas att det går vägen.

Ovido - Quiz & Flashcards