Alla inlägg den 6 december 2010

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...


Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximini har fått varsin supersöt pethona att kela med. Hoppas på några fina lakelands såsmåningom.


Vampyria fick fem ungar för lite mer än en vceka sedan varav två dödfödda. Ytterligare en unge låg död morgonen därpå och nu kompletteringsmatar jag de två toksöta lakelandbebbarna som hon har kvar. de verkar må bra och tar sig även om de inte är några tungviktare. Lillflickan vägde inte mer än 52 gram så kanske var kullen lite prematur. Nu är de snart uppe i 70 gram så de tar sig. vampyria har inte mått så bra så hon har fått bactrim, värmelampa och askobinsyra som lite hjälp och hon kämpar på. Diar ungarna gör hon men jag vet inte hur mycket mat hon har eftersom hon är så klen så jag tilläggsmatar med Fortimel. Håller tummarna för att de ska klara sig allihop.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards