Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Lite smått och gott

Av Varemis - 7 september 2008 18:14

I dag är det en helt underbar marsvinsdag. Hela gänget har kunnat vara ute på gräsmattan i solskenet och gotta sig ordentligt och när jag tar in dem i kväll är tanken att de ska få ett bad och lite "manikyr" hela gänget. Just idag verkar alla må prima efter en tid av lite otur bland grisarna. Freja är fortfarande lite svullen i sitt framben men det verkar som hon är på bättringsvägen. Jag har dock separerat henne från ungarna då hon verkade väldigt irriterad på dem och tydligt visade att hon inte ville ha med dem att göra. Hon behöver nog en tid för sig själv för att komma upp i hull igen och få en chans att repa sig ordentligt. Ungarna växer bra ändå och "fosterpappa" Taggen tar hand om dem föredömligt som alltid. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan denna lilla klippa till marsvin. Han ställer upp i alla väder och är helt underbar med allt från ilskna hanar till nyfödda ungar. En sån liten gris får jag nog aldrig mer, jag hoppas att han blir minst 20 år gammal...


Annars är här lugnt för tillfället. Alla ungar födda i sommar växer och utvecklas finfint, en del är bokade och redo att flytta hemifrån. Än så länge har jag förmånen att kunna njuta av deras sällskap och jag kan sitta och titta på de små fröna i timmar. Längtar redan efter nya kullar, men inser att jag måste sälja av lite av de ungar jag har för tillfället. Kan ju inte fylla hela huset med marsvin...


Syrran (Imargos) var här i dag och fotade Frejas kull samt några av de andra till salu-djuren. Uppdatering av hemsidan inom kort. Tusen tack Helena för att du ställer upp och hjälper mig med hemsidan. Jag är i princip datoranalfabet och mina kunskaper sträcker sig nätt och jämt till att kunna skriva ett och annat inlägg i bloggen (som Helena förresten ordnade och tvingade mig att börja använda...) vet inte hur jag skulle klara mig utan dig. 



 
 
Imargos

Imargos

10 september 2008 22:34

:D:D:D:D

http://imargos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards