Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Nasse råkar illa ut!

Av Varemis - 10 april 2008 10:54

Det blev inte så lyckat att sätta ihop Nasse med Bonanza. När jag kom ner i källaren var det full med blod på golvet och ingen Nasse syntes till. Efter en stunds letande hittade jag honom längst inne i min sons armékänga som låg på golvet. Fick knappt ut honom igen. Jag vågade ju inte dra i honom eftersom jag inte visste hur skadad han var. När jag väl fick ut honom igen upptäckte jag att han hade ett långt, djupt jack i buken men det hade slutat blöda. Troligtvis har Bonanza jagat honom så han hoppat över kanten på golvburen. Den är av plåt och hörnen väldigt vassa så han har skurit sig rejält i  magen på vägen över. (Kanterna är numera madrasserade så att inget liknande ska hända igen.) Jag fick rengöra såret och spola ordentligt, tepade ihop med kirurgtejp och satte honom på en bactrimkur, sen fick han gå själv i en bur med rena handdukar som underlag. Han har ätit och druckit med god aptit hela tiden och inte verkat märkbart smärtpåverkad. Jag var orolig för att det skulle sitta smuts kvar í såret och infektera, men han är nu efter några veckor helt återställd! Inte minsta tecken på infektion på hela tiden. Det är inte första gången som Nasse råkar illa ut och han är numera en ganska ärrad gosse, men vilket fantastiskt läkekött han har det lilla livet! Jag försöker nu hålla koll på när Bonanza blir brunstig  för att kunna sätta ihop dem under uppsikt när det är dags. Någon tid ensam med min lille favoritgosse får hon inte igen den lilla styggingen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards