Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Premiär på bloggen syrran gjort till mig...

Av Varemis - 7 februari 2008 18:36

Jag är totalt oteknisk och hanterar bara datorn när jag absolut måste, men nu har syrran bestämt sig för att jag ska ha en blogg så att jag själv kan föra in mina nyheter på marsvinsfronten så det är väl bara att köra igång...


Mina lunkabebisar har flyttat hemifrån. Engla till Jessica Marmolin och Elias flyttade till Danmark. Lycka till med de små liven! Jag tycker alltid det är lite jobbigt att skiljas från mina "bebisar", men eftersom jag dessutom nappat de här två så känns det lite extra. 


Just nu är det lugnt på bebisfronten. Hade min cuyhona Bonanza på parning men det blev tyvärr inget. Galathea fick fyra ungar den 13 januari, men två var dödfödda. De två som lever mår utmärkt. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om Galathea. Hon har fått en segdragen infektion i sina framtassar och trots två veterinärbesök, dagliga fotbad i alsollösning och två olika antibiotikakurer vill det inte ge med sig. Hon äter bra och verkar pigg i övrigt, men har naturligvis jätteont i sina fötter. Trots detta tar hon väldigt fint hand om sina ungar.  Jag hoppas att hon får bättre möjlighet att tillfriskna när ungarna avskiljts från henne så att kan lägga energin på sig själv istället. Blir hon inte bättre inom kort får jag nog tyvärr överväga att låta henne somna in. Känns inte roligt.  

 
 
Imargos

Imargos

8 februari 2008 18:17

Men hejja Syrran! du fixade ju!! Välkommen till bloggvärlden!! Lillsyrran! ;)

http://imargos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Varemis - 6 december 2010 20:58

Som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev något. Mycket har hänt i marsvinshuset sen sist. har mist några av mina fina lakelandhonor i samband med dräktighet...   Roligare är att jag har fått några nya kullar och att båda Dracula och Maximin...

Av Varemis - 4 september 2010 18:14

Upptäckte att det är fruktansvärt länge sedan jag skrev något eller uppdaterade min hemsida. Mycket har hänt sedan sist. Flera kullar finfina skinnybebisar har fötts varav gossen Orion flyttade till Houmanns uppfödning i Danmark idag. Lycka till med ...

Av Varemis - 27 januari 2010 20:47

Imma har under em nedkommit med tre fina skinnybebisar. En gosse och två töser. Supersöta! ...

Av Varemis - 15 januari 2010 12:41

Av Varemis - 15 januari 2010 12:37

Min första skinny Teklas Godisgris, även kallad Nasse, är död. Hittade honom i morse. han har varit min absoluta favorit, en helmysig liten kille. Har anat de sista veckorna att något var på gång då han magrat och verkat trött, men han har ätit och i...

Ovido - Quiz & Flashcards